بنچ مارک چیست؟

شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۹

معنی لغوی بنچ مارک (benchmark) معیار و محک است. در دنیای کامپیوتر امتیاز دادن به پردازنده ها بر اساس کارایی آنها است. بنچ مارک از یکسری نرم افزار و سخت افزار تشکیل شده است و ارزیابی آن به این صورت انجام میشود که یکسری برنامه و عملیات استاندارد بر روی یک پردازنده یا سیستم دیجیتال انجام میشود و سپس امتیازی به نحوه عملکرد آن سیستم تخصیص داده میشود.

شرکت های مختلفی در تولید و عرضه ینچ مارک فعالیت دارند که در ادامه به چند شرکت در این زمینه اشاره میگردد:

 

شرکت Spec (standard Performance Evaluation Corporation)
اسپک یک شرکت غیر تجاری برایbenchmark منصفانه و بی طرف کامپیوتر ها می باشد. این شرکت در سال 1988 توسط چند شرکت بزرگ کامپیوتری می باشد تاسیس شد. امروزه ارزیابی های این شرکت درباره بازده انواع نرم افزار و سخت افزار کامپیوتر بصورت گسترده در دنیای کامپیوتر با نام "SPECmarks" مورد استفاده قرا می گیرد که از طریق سایت این شرکت به آدرس www.spec.org منتشر می شود. معروفترین بنچمارک این شرکت که برای ارزیابی پردازنده ها از آنها استفاده میشود SPECint و SPECfp هستند که بترتیب برای ارزیابی محاسبات روی اعداد integer و ممیزشناور floating point مورد استفاده قرار میگیرند.

 

شرکت Embedded Microprocessor Benchmark Consortium (EEMBC):

 

شرکت Transaction Processing Performance Council (TPC):

تولید کننده بنچ مارک های DBMS

نویسنده: دکتر محمد جوادیان
برچسب‌ها:
نظرات کاربران

توجه: توجه

امکان ثبت نظر برای این مطلب وجود ندارد.

تماس با دکتر محمد جوادیان

09210217546

پست الکترونیک

doctorjavadian@gmail.com

صفحات رسمی ما

دکتر محمد جوادیان فارغ التحصیل دانشگاه صنعتی شریف در رشته هوش مصنوعی در مهندسی برق، دارای بیش از 10 مقاله پژوهشی در زمینه هوش مصنوعی، داده کاوی، دارای مقام رباتیک خوارزمی و بین المللی، مجری چندین طرح پژوهشی، با بیش از 15 سابقه تدریس و کار در زمینه مهندسی برق است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به دکتر محمد جوادیان است و هرگونه کپی برداری بدون اجازه کتبی غیرمجاز می باشد.

طراحی وب سایت

ورود به سایت

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
هنوز در سایت ثبت نام نکرده‌اید؟